Zarządzanie sprzedażą

Cele i zadania studiów: przygotowanie wysoko wykwalifikowanych kadr do pełnienia funkcji menedżerskich w działach sprzedaży i handlowych. Zadania Studium ukierunkowane są na przekazanie nowoczesnej wiedzy z zarządzania sprzedażą oraz zaznajomienie słuchaczy z konkretnymi metodami i narzędziami z tego zakresu, możliwymi do zastosowania w praktyce gospodarczej.
Słuchacze będą mogli doskonalić swoje kwalifikacje w ramach kluczowych obszarów zarządzania sprzedażą, takich jak: kierowanie grupą sprzedawców, przywództwo i rozwój umiejętności menedżera sprzedaży, kształtowanie i zarządzanie relacjami z klientami oraz planowanie i controlling sprzedaży.
Absolwenci studium będą dysponować wiedzą i umiejętnościami praktycznymi z następujących dziedzin: psychologia sprzedaży, budowanie planów sprzedaży, zarządzanie cenami i kanałami dystrybucji, planowanie działań marketingowych wspierających sprzedaż, prowadzenie negocjacji handlowych czy motywowanie zespołu sprzedawców.
Studia przeznaczone są dla absolwentów wyższych studiów licencjackich i magisterskich wszystkich typów uczelni (m.in. uniwersyteckich, ekonomicznych, politechnicznych, rolniczych). Uczestnikami studium mogą być menedżerowie działów sprzedaży/handlowych lub osoby przygotowujące się do pełnienia takich funkcji. Studium jest kierowane także do pracowników innych działów (marketingu, rozwoju produktu, obsługi klienta), które blisko współpracują z działem sprzedaży i chcą zrozumieć istotę jego funkcjonowania.
Ramowy program studium:
-
Planowanie i controlling sprzedaży (założenia strategii sprzedaży, formułowanie prognozy i planu sprzedaży, budżetowanie, wskaźniki realizacji)
-
Zarządzanie cenami
-
Rozwój i zarządzanie kanałami dystrybucji (planowanie i tworzenie sieci dystrybucji, logistyka, e-commerce)
-
Organizacja i kierowanie zespołem sprzedawców pracy działu sprzedaży (tworzenie działu sprzedaży, pozyskiwanie i selekcja sprzedawców, motywowanie i nagradzanie, rozwój kompetencji sprzedawców poprzez szkolenia i coaching, komunikacja wewnętrzna, kontrola i ocena wyników działalności sprzedawców)
-
Zarządzanie relacjami z klientami (zachowania zakupowe nabywców, metody budowania relacji z klientami, programy lojalnościowe, zarządzanie wartością dla klienta, systemy CRM)
-
Prowadzenie działań marketingowych wspierających sprzedaż (komunikacja marketingowa, wsparcie przy wprowadzaniu nowego produktu, targi i eventy, akcje promocyjne, marketing bezpośredni, działania niestandardowe)
-
Kształtowanie umiejętności lidera i menedżera sprzedaży (przywództwo, podejmowanie decyzji, kreatywność w biznesie, profesjonalne prezentacje, zarządzanie projektem, zarządzanie zmianą)
-
Negocjacje handlowe i psychologia sprzedaży (strategie i taktyki negocjacyjne, ocena osobowości partnera negocjacyjnego, proces negocjacyjny, negocjacje zespołowe, proces sprzedaży, komunikacja międzyludzka)
-
Seminarium dyplomowe
Zajęcia na Studiach są realizowane w formie wykładów, ćwiczeń warsztatowych i seminariów. Zajęcia będą prowadzić pracownicy naukowi Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz praktycy.
Egzaminy z przedmiotów:
- Kształtowanie umiejętności lidera i menedżera sprzedaży
- Organizacja i kierownie zespołem sprzedawców
- Planowanie i controlling sprzedaży
- Prowadzenie działań marketingowych wspierających sprzedaż
- Zarządzanie relacjami z klientami
oraz zaliczenia z przedmiotów, które nie kończą się egzaminami.
Studia podyplomowe kończą się egzaminem końcowym obejmującym
obronę pracy podyplomowej
Czas trwania studiów: dwa semestry, dwudniowe zjazdy raz w miesiącu w soboty w godzinach od 10.00 do 18.00 i w niedziele w godzinach od 8.30 do 15.30.
1 zjazd odbędzie się 20-21 października 2018 r.
Istnieje możliwość rozłożenia płatności na II (po 50% od kwoty 5 000,-) lub na IV raty (po 25% od kwoty 5 100,-)
Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe obowiązuje aplikacja online. Dokumenty można dostarczyć osobiście (po uprzednim umówieniu sie telefonicznym) bądź listownie. Kryteria kwalifikacji mają charakter ogólny i związane są z regulaminowymi wymogami dotyczącymi uczestników studiów. Osoby przyjęte na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji zostaną poinformowane listownie lub mailowo o terminie rozpoczęcia zajęć.
Zgłoszenie obejmuje następujące dokumenty:
- wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
- kwestionariusz osobowy,
- zobowiązanie (zakładu pracy bądź osobiste) do wniesienia opłaty za
studia,
- oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów
Podyplomowych,
- odpis lub kopia (poświadczona przez upoważnionego pracownika CEM-
UEP) dyplomu ukończenia studiów wyższych uprawniających do
podjęcia kształcenia na studiach podyplomowych,
- kserokopia dowodu osobistego.
Wniosek, kwestionariusz, zobowiązanie finansowe oraz oświadczenie należy wydrukować z panelu użytkownika i podpisać niebieskim długopisem. Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce.
listownie:
adres do korespondencji:
Uniwersytet Ekonimiczny
Katedra Strategii Marketingowych
studia podyplomowe
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
osobiście (po uprzednim umówieniu się) tel. 691-536-144
Katedra Strategii Marketingowyvch
u. Powstańców Wlkp. 16
pok.721 (VII piętro)
Collegium Altum, pok. 721 (VII piętro)
ul. Powstańców Wlkp. 16
61-895 Poznań
tel. 691-536-144
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala rektor. W przypadku wystąpienia różnic programowych student zobowiązany jest do uzupełnienia odpowiednich zaliczeń i uiszczenia dodatkowej opłaty.