Smiley face  BIURO STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
 UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W POZNANIU

Studia Podyplomowe "E-marketing"

Kontakt: email: studia.bs@fnc.ue.poznan.pl telefon: 61 8569088-89 Koszt uczestnictwa: 8900.00 zł Rekrutacja trwa do: 31.08.2017
Cele i zadania

Głównym celem realizowanym w ramach studiów podyplomowych z marketingu internetowego jest przekazanie słuchaczom najbardziej aktualnego, kompleksowego oraz praktycznego  know-how dotyczącego wykorzystania internetu do celów marketingowych i biznesowych. Połączenie kompetencji uznanych praktyków i wykładowców, posiadających wieloletnie doświadczenia w e-biznesie pozwoliło przygotować program, którego ukończenie gwarantuje biegłe poruszanie się w e-marketingu zarówno na poziomie operacyjnym jak i strategicznym.

Opanowanie podstaw e-marketingu, a w szczególności znajomości wpływu internetu na działalność marketingową, nabycie umiejętności prowadzenia analiz dotyczących działań e-marketingowych, poznanie zasad, narzędzi i procedur związanych z zarzadzaniem projektami e-marketingowymi. Poznanie najnowszych trendów w marketingu internetowym oraz nabycie umiejętności zaplanowania skutecznej kampanii promocyjnej w internecie.

Program

BLOK I - Projektowanie i użyteczność stron WWW oraz aplikacji mobilnych (32h)

  1. Projektowanie  i użyteczność stron internetowych

 

Projektowanie stron internetowych

 

Zasady projektowania stron internetowych

 

Narzędzia do projektowania stron internetowych

 

Użyteczność stron internetowych

 

Pojęcie UserExperience

 

Badania w zakresie UserExperience

 

Kształtowanie i monitoring stron pod kątem UserExperience

  1. Projektowanie stron i aplikacji mobilnych

 

Projektowanie aplikacji mobilnych

 

Specyfika projektowania na urządzenia mobilne

 

Narzędzia do projektowania aplikacji mobilnych

 

Użyteczność stron mobilnych

 

Użyteczność stron mobilnych a użyteczność stron WWW

 

Kształtowanie i monitoring użyteczności stron mobilnych

BLOK II - Komunikacja w Internecie (40h)

  1. Kampanie reklamowe w internecie - wprowadzenie

 

- Kanały marketingowe w internecie

 

Prowadzenie kampanii reklamowych w poszczególnych kanałach

 

- Dobór kampanii reklamowych w Internecie pod kątem potrzeb

reklamodawcy? - Porównanie różnych rodzajów kampanii, ich wady i zalety.

 

Kampanie zasięgowe

 

Kampanie PPC

 

SEM (SEO+PPC)

 

Kampanie performance, Afiliacja

 

Kampanie wideo

 

Kampanie na FB /w Social Media

 

Kampanie mobilne

 

Email marketing

 

Remarketing

 

- Modele rozliczeń kampani reklamowych w internecie

  1. Planowanie i optymalizacja kampanii reklamowych w internecie

 

- Dotarcie do grupy docelowej

 

Programatic Buying

 

- Optymalizacja kampanii

 

Mierzenie skuteczności kampanii

 

Narzędzia do zarządzania kampaniami

 

Sposoby optymalizacji kampanii

 

- Omnichannel Marketing - Integracja działań online i offline

 

- Współpraca z domami mediowymi i agencjami interaktywnymi

  1. Marka w Internecie

 

- Budowanie wizerunku marki w Internecie

 

- Marketing szeptany, buzz marketing, marketing wirusowy jako narzędzia

budowania marki w Internecie

  1. Online PR

 

- Kanały wykorzystywane w Online PR

 

- Zarządzanie kryzysem w Internecie

  1. Komunikacja mediów społecznościowych

 

- Blogi i fora internetowe

 

- Powadzenie blogów firmowych,

 

- Współpraca z blogerami

 

- Obecnośc na forach internetowych

 

- Serwisy społecznościowe

 

- Firma na Facebooku

 

- Prowadzenie fanpage'a

 

- Komunikacja z klientami na FB

 

- Serwisy współdzielenia filmów

 

- Youtube kanałem komunikacji internetowej

 

- Pozostałe narzędzia mediów społecznościowych

 

- Twitter, instagram, Pinterest, Periscope , Snapchat - wykorzystanie do

budowy wizerunki i do komunikacji

BLOK III - Marketing internetowy: narzędzia i technologie (64 h)

  1. Wprowadzenie - współczesne technologie i trendy w e-marketingu

 

- Programatic Buying, RTB, DSP,SSP, Ad Exchanges

 

- Big Data

 

- Internet rzeczy (w tym Beacons)

 

- Automatyzacja działań w marketingu online

 

- Znaczenie social mediów

  1. Narzędzia marketingu internetowego w praktyce

 

- Google Adwords

 

Tworzenia kampanii: wybór keywords, teksty reklamowe, strony docelowe,

stawki cpc

 

Reklamy w wyszukiwarkach vs Google Display Network

 

Zarządzanie budzetem kampanii

 

Okreslanie skuteczności i optymalizacja kampanii

 

Kampanie produktowe, Google Merchant Center, PLA

 

Kampanie graficzne i video

 

Remarketing, dynamiczny remarketing

 

Wykorzystanie  Double Click do automatycznego zarządzania kampaniami

 

Strategie optymalizacji

 

Wykorzystanie API

 

- Platforma Double Click

 

DoubleClick Campaign Manager (DCM)

 

Wykorzystanie DoubleClick Search do automatycznej optymalizacji kampanii Google Adwords

 

Strategie optymalizacji w Double Click Search

 

Modelowanie atrybucji konwersji

 

Wykorzystanie DoubleClick Bid Manager (DBM) do zakupu powierzchni reklamowej

 

Programatic Buiyng, RTB, private deals

 

Remarketing

 

Tworzenie kreacji reklamowych w DoubleClick Studio

 

- Email Marketing (dobrze byłoby opowiadać na podstawie konkretnych

rozwiązań)

 

Budowanie bazy adresów email

 

Zarządzanie bazą

 

Systemy wysyłkowe

 

Tworzenie kreacji mailingowej, Copywriting

 

Testy AB

 

Wysyłki automatyczne, budowanie schematów komunikacji emailowej

 

Mierniki skuteczności email marketingu

 

- Marketing Automation

 

Marketing Automation - połączenia działań marketingowych i sprzedażowych

 

Monitoring i analiza zachowania internautów odwiedzających  stronę

 

Lead Generation: Tworzenie list e-mailingowych oraz baz danych klientów

 

Segmentacja użytkowników, Lead Scoring

 

Automatyczne dobieranie treści do e-maili, personalizacja stron internetowych

 

Tworzenie i wysyłka newsletterów oraz e-maili - automatyzacja wysyłek, chematy

komunikacji, Lead Nurturing

 

Różnce pomiędzy E-mail Marketingiem a Marketing Automation

 

Kampanie sprzedarzowe - Sales Funnels

 

Kampanie remarketingowe

 

Narzedzia i systemy marketing automation

 

Integracja z innymi systemami np. CRM

 

Praktyczne zastosowanie Marketing Automation

  1. SE0 - Marketing w wyszukiwarkach internetowych

 

SEO (Search Engine Optimization)

 

Optymalizacja i pozycjonowanie stron WWW w wyszukiwarkach

internetowych

 

Reklamy w wyszukiwarkach

 

Wyniki naturalne vs reklamy w wyszukiwarce - wady i zalety

  1. Content Marketing

 

Ewolucja content marketingu, content marketing a reklama natywna

 

Cele i korzyści z content marketingu

 

Content marketing na świecie i w Polsce – trendy i prognozy

 

Narzędzia content marketingu

 

Kanały dystrybucji content marketingu

 

Podmioty zajmujące się content marketingiem na rynku

 

Case studies – najlepsze praktyki

BLOK IV - Prowadzenie badań i analiz w środowisku internetowym (40 h)

  1. Analityka internetowa

 

- Podstawowe miary w statystyce internetowej

 

- Narzędzia do analityki internetowej

 

- Analiza zachowań użytkowników serwisu www/aplikacji mobilnej

 

- Formułowanie KPI i okreslanie celów dla strony www/aplikacji mobilnej

 

- Analiza danych i raportowanie

  1. Google Analytics jako podstawowe narzędzie badań i analiz w Internecie

 

- Instalacja i poprawna konfiguracja Google Analytics

 

- Główne pojęcia i wskaźniki, interpretacja raportów w Google Analytics

 

- Śledzenie kampanii reklamowych, wykorzystanie tagów utm, integracja

z Google Adwords

 

- Ustawianie celów

 

- Moduł e-commerce

 

- Badanie zawartości serwisu (treści) i sposobu poruszania się użytkowników

po www

 

- Dostosowywanie raportów oraz wykorzystanie segmentów w Google

Analytics

 

 - Modyfikacje kodu śledzącego Google Analytics (GATC)

 

- Zmienne niestandardowe oraz własne zmienne

 

- Śledzenie zdarzeń

 

- Ścieżki wielokanałowe

 

- Modelowanie atrybucyjne

 

- Wykorzystanie eksperymentów (Testy A/B) do optymalizacji strony

 

- Google Tag Manager

 

- Google Analytics Premium

  1. Prowadzenie badan w Internecie

 

- Badania internetu w Polsce i na świecie

 

- Badania internetowe: ilościowe i jakościowe

 

- Analiza konkurencji w Internecie

  1. Monitoring mediów społecznościowych

 

Narzędzia: Brand24, NewsPoint, Sotrender

 

 - jak założyć i skonfigurować konto
 - obsługa najważniejszych funkcjonalności
 - analiza możliwości i zastosowania w biznesie
 - poglądowe case studies

BLOK V - Prawne aspekty marketingu online (8h)

  1. Prawne aspekty działań marketingowych w Internecie

 

- Ochrona danych osobowych

 

- Własność intelektualna w internecie

 

- Klauzule niedozwolone w regulaminach

- Ustawa o prawach konsumenta a e-commerce

 
   Kampanie reklamowe w Social Media
   
   Online marketing dla B2B
   
   
   
   
 
   
   
   
   
   
   
 
 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 
   
Egzaminy

Warunki ukończenia studiów:

- Uzyskanie w indeksie wpisów potwierdzających zaliczenie przedmiotów

- Zdanie egzaminów przedmiotowych zaplanowanych w realizacji studiów

- Zdanie egzaminu końcowego

Liczba godzin
194

2 semestry, 194 godzin, październik 2017-wrzesień 2018

Koszt uczestnictwa
8900.00 zł

Termin wnoszenia opłat za studia (w przypadku płatności jadnorazowej):

20.10.2017

Terminy wnoszenia opłat za studia w ratach:

I rata 20.10.2017

II rata 20.12.2017

III rata 20.02.2017

IV rata 20.04.2017

Zgłoszenia

Rekrutacja obejmie zainteresowane osoby, które będą w stanie wylegitymować się wykształceniem co najmniej na poziomie licencjata. Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe obowiązuje aplikacja online. Dokumenty dostarczyć można osobiście bądź listownie.

Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się bez egzaminów wstępnych. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Osoby przyjęte na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji zostaną poinformowane listownie bądź e-mailowo o terminie rozpoczęcia zajęć.

 

O zakwalifikowaniu na studia kandydaci zostaną powiadomieni odrębnym pismem.

Wymagane dokumenty

Zgłoszenie obejmuje następujące dokumenty:

  • podanie o przyjęcie,
  • kwestionariusz osobowy,
  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
  • zobowiązanie (zakładu pracy bądź osobiste) wniesienia opłaty za studium,
  • dwa zdjęcia legitymacyjne (podpisane na odwrocie)
  • oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych UEP
  • ksero dowodu osobistego

Kwestionariusz, podanie, oświadczenie oraz zobowiązanie po aplikacji na studia należy wydrukować z panelu użytkownika i podpisać niebieskim długopisem. Dokumenty należy dostarczyć w teczce wiązanej podpisanej nazwą studiów podyplomowych oraz imieniem i nazwiskiem.

Miejsce złożenia dokumentów

Osobiście:

Centrum Edukacji Menedżerskiej

Biuro Studiów Podyplomowych

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 16
61-875 Poznań
budynek Altum (piętro V, pokój 513)

pn-pt. w godz. 7.00-15.30

Listownie:

Centrum Edukacji Menedżerskiej

Biuro Studiów Podyplomowych

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem: "E-marketing"

Dodatkowe informacje

Edycja studiów podyplomowych nie zostanie uruchomiona w przypadku zgłoszenia się zbyt małej liczby chętnych, co nie zapewni samofinansowania się studiów.

Wniosek o wystawienie faktury

Wszelkie informacje dotyczące wystawiania faktur: Dział Finansowy (tel. 61/ 8569120)

Druki wniosków do pobrania w panelu słuchacza po dokonaniu aplikacji on-line.

Rezygnacja ze studiów

rezygnacja na etapie rekrutacji

Jeżeli kandydat nie złoży teczki do wyznaczonego terminu aplikacja zotanie anulowana.

Jeżeli kandydat złoży teczkę, a następnie postanowi zrezygnować, należy napisać pismo zaadresowane do Kierownika Studiów Podyplomowych z informacją o rezygnacji, prośbą o skreślenie z listy słuchaczy i o odesłanie dokumentów.

rezygnacja podczas trwania studiów

Słuchacz zobowiązany jest napisać pismo zaadresowane do Kierownika Studiów Podyplomowych z informacją o rezygnacji, prośbą o skreślenie z listy słuchaczy i o odesłanie dokumentów.

Jeżeli słuchacz planuje ubiegać się o zwrot części dokonanej wpłaty musi napisać pismo za pośrednictwem Kierownika Studiów do Rektora ds. Edukacji i Studentów (w załączeniu potwierdzenie płatności). Pismo należy dostarczyć do Biura Studiów Podyplomowych osobiście lub pocztą.

Kierownik
dr Marcin Lewicki, e-mail: marcin.lewicki@ue.poznan.pl
Organizator studiów
Centrum Edukacji Menedżerskich
Biuro Studiów Podyplomowych
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
al. Powstańców Wielkopolskich 16
61-875 Poznań
pokój 513, V piętro
Biuro czynne: poniedziałek-piątek 7.00-15.30
Uwaga!

Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala rektor. W przypadku wystąpienia różnic programowych student zobowiązany jest do uzupełnienia odpowiednich zaliczeń i uiszczenia dodatkowej opłaty.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 września 2011 roku w sprawie dokumentacji przebiegu studiów §21.1 pkt.2 opłata za wydanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych wynosi 30 zł.